jag är min egen man

image31


Min syster har lärt mig uttrycket "jag är min egen man"
Det är titeln som jag har fått, för jag är verkligen min egen man.
Jag kan ge mig själv titlar som: rörmokare,avloppsränsare, målare, tapetserare, möbelrenoverare,
kock, snickare, och mycket mycket mer, det finns nog INGET som jag inte klarar av.

Tills idag.
Milton (min hund) bet av våran internet kabel för ett tag sedan, men min kära sambo fixa det med lite tejp.
Idag körde syrran och jag "städleken" 
jag fick städa micron och dammsuga i hallen just där kabeln ligger ihop tejpad.

Efter ett tag stängdes tv:n av, FAN tänkte jag nu kom jag imot kabeln med dammsugaren,
så varken telefon,internet eller tv fungerade.

Och vi hade inga pengar på våra mobiler, så Bea erbjöd sig att åka till kiosken och fylla på sin mobil.
När hon kom tillbaka ringde jag pappa som är en ÄKTA allt-i-allo finns inget han inte kan.
Han sa att det var bara att skala de små färgade kablarna i den stora kabeln och sen tejpa ihop koppartrådarna med samma färg.

Jag började fixa med det, efter en stund ringde pappa och sa att han hade köpt en "sockerbit" något som ska vara mycket smidigt när man ska koppla ihop små-kablar.
så jag och syrran tog loss tejpen igen, och började skala, det var lättare sagt än gjort men tillslut fick vi ihop det, men inget funkade ändå, så vi kopplade isär det och skalade fram ännu mera koppar, och satte ihop det med "sockerbiten igen" men ännu inget som funkade,
-Vad kan det vara som är fel tänkte vi, och vi tänkte verkligen!!!!

Tillslut kom vi fram till att "sockerbitarna" var skit och att vi skulle tejpa ihop det igen istället.
så de gjorde vi.
Vi använde en extra bra teknik med tejpen som säkert skulle fungera.
Tror ni att det funkade? Nej....

Då sa Bea,
- Nu kollar vi exakt från början hur sladden går till modemet, för det måste nog vara något annat fel..
Och när hon tittade bakom micron (som jag hade städat så fint) så var tele-näts kabeln utdragen..
- Det är du som har städat micron se vad du har gjort, skrek Bea
När hon stoppade tillbaka sladden så sattes tv:n, internet och telefon igång direkt.

Jag provade att ringa mamma, för att säga att det funkade.
- Du är verkligen din egen man sa mamma..
- mmmm.. pep jag lite tyst och skamsen

Min syster kan lägga till elektriker i hennes lista.

/Stine

Kommentarer
Postat av: Linn

Nej jag vill inte vara Blondinbella. Hon har lyckats bra och tjänar bra med pengar. Det är ju inte många som skulle tacka nej till det. Eller hur? Får man chansen så, ja! Klart man tar den.
Ja klart ni får påpeka. Jag tycker bara att det är jävligt barnsligt gjort. Hur hon snackar eller ser ut har knappast något med hennes blogg att göra.
"ser man och hör någon jämt så upptäcker man fel på personer" No offense men, vem har sagt att det är fel att tala eller se ut på ett visst sätt? Det står ingenstans om hur den "perfekta" människan ska se ut eller bete sig. Om Sverige bara kunde sluta vara så förbannat utseendefixerad och bry sig om bättre saker än om en brud som enligt er snackar med en kuk i munnen.

2008-03-29 @ 19:31:29
URL: http://linnberglund.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0